AآمازونGHAROOOON بسیاری از محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی را با برند اختصاصی خود، AmazonBasics تولید و عرضه می بطی ء. یکی از آن محصولات، باتری های قلمی هستند که جزو محبوب ترین و پرفروش ترین کالاهای پلتفرم اندوه محسوب می شوند. شعر تولید و توزیع این محصولات، گستردگی عمیقی دارد که سارا امرسون، نویسنده ی onzero در مطلبی به آن پرداخته است.

امرسون مقاله خویشتن را با داستان شکافتن امانت ای از باتری های آمازون تو آشپزخانه اش شروع می نرم. انفجاری با صدای نه چندان اهتزاز که لقمه ها و آثار باتری را تو فضا خانه پخش کرد. باتری های قلمی آمازون بیسیکس، یکی از هزاران کالایی هستند که با برند زیرمجموعه غول تجارت الکترونیک به بازار عرضه می شوند.مقاله های مرتبط:خاکروبه های الکترونیکی؛ مشکلی بین المللی که هر روز بزرگ تر می شودچرا عملکرد دانشمندان در بازیافت زباله و ضایعات ضعیف است؟

باتری های آمازون بیسیکس، نزدیک به ۲۰ هزار نظر بررسی کاربر دارند و بوسیله نوعی محبوبیت دیگر کالاهای برند را به حاشیه می رانند. آمازون بیسیکس، علاوه کنار باتری های مذکور، کالاهای فراوان دیگر درون گروه بندی های الکترونیک، ابزار خانگی و محصولات متفرقه تولید و عرضه می درنگ.

باتری های آمازون بیسیکس امتیاز خوبی را از سوی خریداران دریافت کرده اند. امرسون در داستان خویشتن ابتدا فرض می کند که تنها باتری های او عیبناک بوده اند. به هرحال او برای تجسس عمیق زیرفون به صفحه نظرات باتری های آلکالاین آمازون بیسیکس رفت و داخل آنجا کلمه explode را برای پیدا کردن تجربه های مشابه، جست وجو کرد. کاربران متعدد، گزارش هایی مبنی به خشکی امدن فوران یا ترشح مواد داخلی باتری های آمازون بیسیکس ثبت کرده بودند. فدایی از آن ها، تولید ضعیف داخل کارخانه های چینی را دلیل انقراض باتری های آمازون می دانستند. البته آمازون در توضیحات دشت با عبارتی خیر چندان واضح، باتری ها را با عنوان باریک شده در اندونزی و با فناوری ژاپنی» معرفی می کند.

امرسون بخاطر تحلیل عمیق نم شعر تولید باتری های آمازون بیسیکس، یک ماه را بوسیله تحقیق و جست وجو ویژه داد. آمازون رویکردی کاملا محرمانه داخل ارتباط با عملکرد کارمند خود دارد و عملیات تولید و توزیع را از قانون شبکه ای حرفه ای از شرکت های برون سپاری، مخفی می کند. درواقع پیگیری زنجیره تأمین کالاهای غول تجارت الکترونیک، نه تنها برای مردم عادی، بلکه برای فعالان رسانه ای همچنین آسان نیست.

باتری های AA آمازون حزن مانند دیگر محصولات زیربرند آمازون بیسیکس، داستانی محرمانه دارند. این محصولات طبق ادعای شریک داخل اندونزی ساخته می شوند، اما آمازون نقشی در تولید آن ها ندارد. باتری ها از تأمین کننده ای دیگر خریداری می شوند و تنها برملا و بسته بندی آن ها به آمازون بیسیکس تحول می کند. آمازون هیچگاه گاه منبع تأمین باتری های خویشتن را مشخص نکرد، اما گزارش حاضر، از سوی آن ها تأیید شد که سازنده ی باتری های AA را فاش می بطی ء.



مرکز تولید باتری های آمازون بیسیکس در اندونزی

امرسون در مسئله جستار خود، نگرش تولید باتری های آمازون را کشف کرد، اما هیچگاه گاه موفق بوسیله اکتشاف جوهر تأمین مواد مقدماتی ی آن ها نشد. دشواری پیدا کردن تمامی جزئیات زنجیره ی تأمین بخاطر کالایی ساده همچون باتری های AA، نشان می دهد که آمازون مداقه بالایی داخل ناپدید نگه داشتن اطلاعات مرتبط با محصولات خویشتن دارد. مرموز وجود داشتن جزئیات، به غول بازرگانی الکترونیک امکان می دهد تا مزیت رقابتی م بالایی داشته باشد و محصولات را با زیاده چرب یا شیرین پایین زیرفون از رقبا عرضه کند. ازطرفی، رازداری اطلاعاتی، برای مشتریانی که به دنبال ریشه تأمین و تولید محصولات خریداری شده هستند تیمار محظور هایی را خلق می کنند. اگر یک مشتری به دنبال تأثیرات زیست محیطی و حتی اخلاقی و مدنی محصول مورد نظرش باشد، درباره ی زنجیره تأمین آمازون به اطلاعات اضافی مشت پیدا نمی کند.کارخانه ی تولید باتری

ساختمانی سفید و سهل در جاوه غربی اندونزی وجود دارد که کارگران آن، فعالیت مونتاژ باتری را بخاطر همدستی ژاپنی فوجیتسو ارتکاب می دهند. فوجیتسو که مرکز مدیریت خود را داخل توکیو راحتی داده است، از تأمین کننده های آمازون بیسیکس محسوب می شود. برخلاف مراکز توزیع آمازون که با طراحی سیاه و لوگوی نارنجی شرکت، مشخص هستند، ساختمانی حاضر در جاوه هیچگاه نمادی بخاطر اثبات تولید باتری های آمازون بیسیکس ندارد.باتری های آمازون بیسیکس تو اندونزی و توسط فوجیتسو تولید می شوند

زیرمجموعه ی فوجیتسو به شهرت FDK، مدیریت کارخانه ی باتری آلکالاین را بر عهده داری دارد. مرکز فعالیت آن ها درون بکاسی جاوه غربی، از صنعت ترین شهرهای اندونزی قرار دارد. یکی از نظرات باتری آمازون بیسیکس ادعا کرده بود که باتری ها توسط فوجیتسو ساخته می شوند؛ درنتیجه امرسون تصمیم گرفت تا با مدیریت زیرمجموعه ی شرکت ژاپنی ربط بگیرد. یکی از کارمندان FDK تأیید کرد که آمازون از خریداران حقیقی باتری ها محسوب می شود و تعهد معامله سالانه ۱۰۰ هزار دلار از باتری های شریک شدن رادارد. آمازون هم پس از ترویج مقاله، FDK را به عنوان یکی از تأمین کننده ها آمازون بیسیکس تأیید کرد.

فوجیتسو یکی از قدیمی ترین همدستی های دنیای فناوری محسوب می شود که در سال ۱۹۳۵ تو ژاپن پیش از نزاع جهانی تأسیس شد. ریشه های این شریک شدن در کسب وکارهای قدیمی خانوادگی ژاپن قرار دارد. آن ها فعالیت خویشتن را با خلق کردن بدوی کامپیوتر ژاپنی شروع کردند و امروز از بزرگ ترین اعضای امپراطوری سخت افزار، کند افزار، خدمات و گجت های شخصی در جهان هستند. FDK درون سال ۱۹۸۹ بوسیله اندونزی توسعه یافت و بوسیله اشتهار FDK-Intercallin و با یک مرکز تولیدی، امر خود را بوسیله نشانی عزب مرکز تولید باتری های آلکالاین فوجیتسو در خارج از ژاپن، اول کرد.



مورخان دنیای فناوری تأیید می کنند که ژاپنی ها راز تولید باتری های مدرن را کشف کردند. پودر سیاهی بوسیله نام دی اکسید منگنز الکترولیتی شناخته می شود و دوچرخه ی انرژی را در دستگاه ها تأمین می کند. جی ترنر، لله مطالعات فضا زیست در کالج ولسلی می گوید ژاپنی ها از پیش گامان تولید دی زنگ منگنز بوده اند. ثمر نهایی، ابد به دی اکسید منگنز با خلوص و چونی پشته نیاز دارد و معدن کاوی نوع خالص آن از طبیعت، دشوار است. ژاپنی ها درون کشش جنگ جهانی دوم، روشی برای تولید پودر سره و حتی بهتر از معیار های طبیعی، کشف کردند.

اکثر متخصصانی که در مقاله ی حاضر مصاحبه کردند، اندونزی را بازیگر قدرتمندی تو صنعت باتری نمی دانند. برتری گران صنعتی سابق الذکر عموما کشورهای همچون چین، ژاپن و اکراه ی جنوبی بوده اند. دراین میان، سرمایه گذاری آمازون در اندونزی، بی سابقه بوسیله دیدن می رسد.قوانین محکمی برای حفاظت از هوا زیست تو کارخانه های اندونزی بود ندارد

FDK اطلاعات زیادی درباره ی وضعیت طرز کار کارخانه ی حاضر در اندونزی ارائه نمی درنگ. از خصوصیات اولیه ی کارخانه ی مذکور می توان به استانداردهای نه چندان قوی زیست محیطی در کارخانه ی مذکور رمز کرد. کارخانه های دیگر تو بکاسی نیز عامل گستردن گازها ی سرطان زا هستند و پس آب فاسد را نیز بوسیله آب رودخانه ها واقف می کنند. گزارش های زیست محیطی خود فوجیتسو اندوه تأیید می کنند که کارخانه ی اندونزی در قسمت قسمت کردن ی نجس ترین مراکز تولیدی قرار دارد و بیشترین تولید آلودگی را ایفا می دهد. مرکز تولیدی بکاسی، داخل سال ۲۰۱۶، ۱۰۰ تن زباله بیشتر از مرکز بعد اینده فوجیتسو یعنی FDK Energy تولید کرد.

الکسیس بیتمن، مدیر پروژه ی زنجیره های تأمین پایدار در دانشگاه MIT است. این پروژه سعی می کند تا از طریق تحقیق و مطالعه، استراتژی های ترقی ای معتمد و حامی محیط زیست را به کسب وکارها منتقل کند. او می گوید تنظیم گری خسته روال در اندونزی، فرصت یکروز برداری را در اختیار شرکت هایی همچون فوجیتسو قرار می دهد. اندونزی علاوه بر قوانین ضعیف حفاظت از هوا زیست، ظرفیت دیگری دارد که آن را برای تولیدکننده های باتری بوسیله منطقه ای ارزان تحول می کند.

فوجیتسو هیچ اظهارنطری درباره ی حقیقت تأمین مواد اولیه ی باتری ها ندارد. آن ها توضیحی هم پرگیر تماس با زنجیره ی تأمین قوی منگنز تو اندونزی ارائه نمی کنند. هیچ اطلاعاتی درباره ی منبع تأمین مواد اولیه ی شریک حیات ندارد. تنها یک مصالحه نامه عمومی وجود دارد که مقاطعه شرکت مبنی بر عدم بیع مواد معدنی خاص (همچون تانتالوم، قلع، طلا، تنگستن و کبالت) را از تأمین کننده های رفتار های ضد بشری، تأیید می کند.



تحلیل گران صنعت باتری ادعا می کنند که شرکت هایی همچون تسلا و اپل، بوسیله نشانی تولیدکننده ی گوناگون باتری های دیگر، به پندار کاهش مواد داخل معادن کنونی، به ظهر تأمین مواد اولیه از اندونزی هستند. گزارش های بی اندازه تأیید می کنند که تسلا غرض به تأسیس کارخانه ی تولید باتری در سولاوسی مرکزی دارد. بوسیله علاوه اقبال اندونزی نیز تلاش می کند تا ممنوعیت صادرات را بخاطر نیکل و مس وضع کند تا به نوعی مراکز تولیدی داخلی را تقویت کرده باشد. 

داده ها توضیحی باتری های آمازون بیسیکس تأیید می یواش که محصولات آمازون از دی اکسید منگنز، گرافیت، روی و پتاسیم هیدروکسید تولید می شوند. از مواد احتمالی دیگر در باتری های آمازون بیسیکس می توان بوسیله کاغذ، نایلون، PVC و فولاد رمز کرد. داده ها دقیقی درباره ی بازیافت یا امکان بازیافت هیچگاه یک از مواد مذکور حیات ندارد. ترنر می گوید مواد مذکور، سمی نیستند و ریسک اضافی برای سلامت انسان ندارد؛ درنتیجه انتظام گری قانونی سخت گیرانه ای بخاطر آن ها بود ندارد. او باتری های آلکالاین را در تعریف ساده، زمینی می داند که درون یک لباس سیلندری، پالایش شده است.

با وجود توضیحات بالا، تولید باتری ها آن چنان هم بی خطر نیست. به عنوان مثال، طبق گزارش های RCS Global، از شریک شدن های مشاوره ی مسئولیت اجتماعی، تولید منگنز بی وابستگی با تهدیدهای حقوق بشری و سرکشی های حمایت شغلی و استعمال از کودکان داخل کارخانه ها نیست. موافق همین گزارش، ۷۶ درصد از منگنز از آفریقای جنوبی، چین، استرالیا و گابون تأمین می شود، اما تقریبا هیچگاه رویکرد جلوه گر کنترل زنجیره ی تأمین برای آن بود ندارد. به بیان ساده، امکان دارد که منگنز طی رویکردهای ناقض حقوق بشر تأمین شود، اما نمی توان به راحتی، سودآوری یا نقش مستقیم هیچ شرکتی را تو فرایندهای تأمین، تأیید کرد. ماده ی ابتدایی از طریق فیلترهای متعدد به مرحله تولید نهایی و توزیع می رسد و درنتیجه مانند بسیاری از مواد دیگر، نمی نبوغ آن را ردیابی کرد.

موسسه غیر انتفاعی Responsible Sourcing Network کوشا در مرزوبوم ی مقابله با سوءاستفاده از حقوق کارگری ادعا می درنگ که هیچگاه فعالیتی در سطر شناسایی و مقابله با تهدیدهای تولید منگنز درون جهان اجرا نمی شود. معدن کاوی روی غصه احتمالا مواد آلوده ای همچون دی اکسید گوگرد را وارد محیط می کند که بخاطر بخاطر اشتی انسان، خطرهای احتمالی به همراه دارد.



سخنگوی آمازون در مصاحبه با OneZero درباره ی فرایندهای تولیدی می گوید:ما درون آمازون به شدت متعهد هستیم که از تولید کالاها و خدمات، به راه های صحیح مطمئن شویم؛ متد هایی که به حقوق بشر و محیط زیست پای بند هستند و کرامت کارگران را حفظ می کنند. ما با تأمین کننده هایی باهم اتحاد کردن می کنیم که به این اصول پای بند هستند و استانداردهای دقیقی در بستگی با تأمین کننده های رخت برای آمازون و زیرمجموعه های آمازون، نحو می کنیم.ردگیری غیرممکن

باتری ها هرچه تو زنجیره ی تأمین پیش می روند، بیشتر غیرقابل ردگیری می شوند. قوانین آمریکا تو زنجیره ی تأمین و حمل ونقل، بوسیله همدستی ها امکان می دهد تا فعالیت های خود را تا حدودی مخفیانه عمل دهند. آمازون نیز فعالیت های حمل ونقل خود را از کانال های متعددی همچون خودروهای شخصی، کامیون و حمل ونقل آبی و هوایی ایفا می دهد؛ درنتیجه فعالیت های لجستیکی آن ها تقریبا نامرئی هستند.

جان پائول رودریگ، استاد دانشگاه هافسترا که در مرزوبوم حمل ونقل، لجستیک و توزیع کالا وارسی می کند، درباره ی آمازون می گوید:آمازون نه به فکر ارائه ی محصول و کالای جدید، بلکه بوسیله خاطر گستردگی و غلبه لجستیکی، ارشد شده است. حمل ونقل های تجاری شامل قراردادهای خصوصی می شوند و آمازون هیچ قهری برای ترویج مفروضات آن ها ندارد.

یک کشتی محموله ونقل یونانی به نام COSCO Beijing در سال ۲۰۱۵ بارانداز جاکارتای اندونزی را با ۴۱۰ پالت باتری آلکالاین آمازون بیسیکس صرفنظر کرد. دشت مذکور، چهار کانتینر بزرگ را پر کرده و توسط PT FDK Indonesia از بکاسی بیرون شده حیات. فروشنده ی کالا نیز، جزء تأمین کالای آمازون (Amazon Fulfillment Service) بیان شد. کشتی مذکور توقفی کوتاه در مای و سنگاپور داشت و سپس از خوش نویسی اقیانوس خاموش بوسیله سمت بندرگاه لانگ بیچ داخل کالیفرنیا رفت. مقصد بعدی، سیاتل در وانشگتن بود و محموله از آنجا به مقصدی نامعلوم منتقل شد.



مفروضات پشته مقابل اسناد حمل ونقل کشتی و از طریق واحد تحقیقات زنجیره ی تأمین Panjiva تو S

داستان سفر یک برگ، از باغ چای تا فنجان شما

باورهای درست و نادرست درباره دریافتن فصلی

داستان اسرار تولید و توزیع مشهورترین محصول آمازون

های ,ی ,باتری ,آمازون ,ها ,تولید ,باتری های ,آن ها ,می کند ,های آمازون ,تولید باتری ,باتری های آمازون بیسیکس ,مرکز تولید باتری ,تولید باتری های آمازون

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار سيم کارت برداشت novinrayanehc dd20 ما اینده را میسازیم tilapila intezar-zohoor-emam-mahdi konkur400 ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران راهنمای خرید آنلاین